خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

بانکداری در عصر رنسانس

پنجشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۲۱ ب.ظ

در حقیقت بانک های امروزی از دل صرافی های عصر رنسانس به وجود آمدند.در آن زمان مراکز تجاری بزرگ از قبیل ونیز و اتحادیه هانسایی نه تنها از سایر قسمت های مختلف اروپا کالا وارد می کردند، بلکه پول های خارجی هم به همراه می آوردند. در دوران رنسانس بیش از دویست نوع پول در سراسر اروپا رایج بود و تعداد کمی از بازرگانان می توانستند در جریان نرخ معاوضه ی انواع پول قرار بگیرند، این صرافان ترجبانک های امروزی در عصر رنسانس از دل صرافی ها پدید آمده بودند.در آن زمان مراکز تجاری بزرگ از قبیل ونیز و اتحادیه هانسایی، نه تنها یح می دادند با صرافان ماهر مشورت کنند. بانک های عصر رنسانس خدمت مهمی را انجام می دادند که در بانک های امروزی نیز رایج است: آن ها طوری برنامه ریزی می کردند که بتوان سرمایه را از مناطق مختلف انتقال داد. بانکداران آن دوره بسیاری از انتقالات را روی کاغذ ثبت می کردند و به این ترتیب نیاز به حمل و نقل پول را از محلی به محل دیگر رفع می کردند.

در اوایل عصر رنسانس، مهم ترین بانکداران که آن ها را بانکداران لومبراد(Lombard bankers) می نامیدند، ساکن شمال ایتالیا بودند. مرکز بانکداری لومبارد در فلورانس بود که هشتاد شرکت مالی بزرگ داشت. اغلب این شرکت های فلورانسی در خیابانی به نام خیابان اِویل (Evil به معنای شیطان) قرار داشتند. علت شهرت این خیابان به دلیل وجود بانک ها در آن نبود بلکه به این علت بود که این خیابان زمانی پناهگاه سارقان و قاتلان بود. بانک های فلورانس به زودی شعبه هایی در سایر قسمت های ایتالیا و اروپا تاسیس کردند. در قرن پانزدهم، شرکت مدیسی به تنهایی شانزده شعبه را تاسیس کرد.

فلورانس، در اوج بانکداری، از بزرگترین حکومت های سلطنتی اروپا در دوره رنسانس، ثروتمند تر بود. سکه طلای فلورینِ فلورانس ارزش بین المللی پیدا کرد. و در سراسر اروپا و خاورمیانه رایج بود. نه تنها تجارت دوره رنسانس با فلورین انجام می شد، بلکه بودجه کلیسای کاتولیک و جنگ بین کشور های مختلف اروپایی با فلورین تامین می شد. دورانت می گوید: «هشتاد بانک واقع در فلورانس سرمایه سپرده شان را به کار می انداختند.آن ها چک ها را پرداخت می کردند... نامه های اعتباری صادر می کردند... کالا ها و اعتبار را معاوضه می کردند و سرمایه حکومت ها را در زمان صلح و جنگ تامین می نمودند... فلورانس از قرن سیزدهم تا پانزدهم مرکز مالی اروپا بود. در فلورانس نرخ معاوضه ی انواع پول های رایج در سراسر اروپا تامین می شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۱

نظرات  (۳)

سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید.

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما

برای ثبت لینک وبلاگ خود کلیک کنید

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام
ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور
پاسخ:
سلام

سلام.اول مطلب چرا اونجوری شروع شده بانو؟انگار قبلی داره که جا اُفتاده

پاسخ:
سلام
فکر کنم قسمت اول تایپ پریده بود!!
ممنونم که توجه فرمودید و بنده رو آگاه کردید :)
شاد باشید
سلام.ممنون از توجهتون.التماس دعا
پاسخ:
سلام
سپاس از لطف شما
محتاجیم به دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">