خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

من یقین دارم بهار می آید

جمعه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۴، ۱۱:۳۵ ق.ظ

من یقین دارم بهار می آید

اما این را هم می دانم که بهار تنها بهانه ای است برای رویش

دلی که بهاری باشد برای رویش اجازه نمی خواهد، هر جا باشد بهار را به آن جا می کشاند

بار ها دیده ام بهار به عادت تکار، مهمان دل هایی شده تا بهانه رویش شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۸

نظرات  (۳)

سلام عزیزم
سال نو مبارک!

پاسخ:
سلام بانو
همچنین عزیزم
ان شاالله سال خوب و پر برکتی را در پیش داشته باشید
سلام دوست قدیمی !! عید مبارک !

جدیدن دارم تاریخ انگلستان رو پس از ملکه الیزابت مطالعه میکنم !!
وحشتناک اینه که پارلمان اصرار بر این داره که کشور به هیچ وجه سراغ کاتولیک نره . در حالی که باقی اروپا کاتولیک بودن (تقریبن !)

علتش رو میدونید ؟! اصلن انگلیکان ها از کجا سر در اوردن یهو ؟!
پاسخ:
سلام دوست گرامی

به به :)
هنری هشتم خواهان طلاقی بود که کلیسای روم اجازه آن را صادر نمی کرد و از آن جا که عزمش رو برای طلاق شاهزاده کاترین جزم کرده بود تا به آن بولین برسد مذهبی مرکب از کاتولیک و پروتستان را به نام انگلیکان ایجاد کرد. این مذهب رو در انگلستان رسمی کرد یکی از کلیسا های وفادار روم را ویران کرد و کتاب مقدس را به زبان انگلیسی ترجمه کرد و میان مردم انتشار داد در نهایت هنری هشتم شاهزاده کاترین رو طلاق داد و با آن بولین ازدواج کرد و به مراد دل رسید :))
یعنی فقط سر قضیه آن بولین مذهب کاتولیک در انگلیس کمرنگ شد ؟؟ آخه گویا در دوره های بعدی کاتولیک ها محدودیت های خاصی داشتن. 
پاسخ:
آن بولین تنها یک بهانه برای هنری هشتم بود
پادشاه انگلستان تمایل داشت که خود را از یوغ کلیسای کاتولیک روم برهاند و عدم موافقت پاپ با طلاق هنری هشتم دستاویزی مناسب برای رهایی از کلیسای روم بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">