خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

کاترین دومدیسی

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۶، ۰۱:۲۸ ب.ظ

کاترین «Catherine de Médicis» یکی از اعضای خانواده قدرتمند دومدیسی بود که از سال 1434 تا 1737 با قدرت استبدادی بر کشور توسکان فرمانروایی می کردند. کاترین در 1533 با ولیعهد فرانسه که در 1547 با نام هانری دوم بر تخت نشست، ازدواج کرد.هانری دوم در 1558 بر اثر ضربه ای که در حین مسابقه نیزه بازی، یکی از نگهبانان اسکاتلندی او به طور تصادفی بر سرش زد، درگذشت. در 1560، فرانسوای دوم، فرزند ارشد کاترین با مری استوارت ملکه ی اسکاتلند ازدواج کرد، اما به فاصله چند ماه در همان سال درگذشت. پادشاه جدید، شارل نهم، پسر ده ساله ای بود که تا رسیدن به سن قانونی، مادرش ملکه کاترین دومدیسی با عنوان نایب السلطنه بر فرانسه حکومت کرد. 

در این حین فرانسه به دلیل وقوع رشته ای از جنگ های مذهبی میان کاتولیک ها که مورد حمایت پادشاه اسپانیا «امپراطوری مقدس روم» و پاپ قرار داشتند و پروتستان ها که هونگو «Huguenots» نامیده می شدند و شاهزادگان آلمان از آنان پشتیبانی می کردند، به دو پاره تقسیم شده بود. کاترین 1572 کوشید با صدور دستور قتل عام بیش از 4000 هونگو در پاریس به این جنگ ها پایان بخشد «این قتل عام چون در روز عید سن بارتلمی روی داد، به کشتار سن بارتلمی معروف شده است» Massacre de la Saint-Barthélemy
پاپ گرگوار سیزدهم به منظور جشن گرفتن این رویداد، دستور ضرب سکه ای جدید داد ولی این اقدام وی باعث شعله ور تر شدن آتش اختلافات مذهبی و تجدید دشمنی ها شد. کاترین به هنگام مرگ شارل نهم باری دیگر در 1574 نایب السلطنه فرانسه شد و در خلال سالهای سلطنت هانری سوم نیز همچنان به دخالت در امور سیاسی ادامه و به اختلافات مذهبی دامن میزد. سرانجام در پنجم ژانویه در شهر بلوا فرانسه فوت کرد.

«صبحی بر دروازه لوور (One morning at the gates of the Louvre)، نقاشی شده توسط ادوارد دبت پونسان (Édouard Debat-Ponsan)»

نظرات  (۱)

:)
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">