خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

ناپلئون و ...

سه شنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۷:۰۴ ب.ظ

اخیرا چند شخصیت جالب به جز ناپلئون برای مطالعه پیدا کردم :)

نخست نادر شاه افشار مردی نظامی که یکی از موفق ترین پادشاهان ایران در کشورگشایی بود. قدرت نظامی نادر سبب شد تا روسیه اجازه تجاوز به خاک ایران را به خود ندهد. از این گذشته روابط ایران و روسیه رفته رفته صمیمی تر می شد تا آن جا که نادر شاه به فکر ازدواج با کاترین کبیر، پادشاه روسیه افتاد اما قتل وی سبب ناکام ماندن مذاکرات شد :|

دومین نفر آلکساندر اول روسیه است اما حیف که کتب چندانی درباره این دشمن بزرگ ناپلئون که هیچ اطلاعی از جنگ نداشت، ندیدم :/


سومین نفر ملکه زتیان چینِ، زنی که با امپراطور تایزونگ چین ازدواج کرد و پس از مرگ او با پسرش امپراطور گائوزونگ ازدواج کرد و پس از مرگ او سلسله ژو رو جایگزین خاندان تانگ کرد

چهارمین نفر اعجوبه دریانوردی، دریاسالار نلسونِ، این که چند بار ناپلئون بی خبر از دریا رو به همراه اسپانیا شکست داد، بماند

پنجمین نفر: سزار ژولیوس روم، یکی از بزرگترین جنگاوران روم باستان که قصد حمله به ایران را داشت اما اعضای مجلس او را به قتل رساندند چه بسا در صورت حمله به ایران، ایران بار دیگر فجایع عصر هخامنشی را زمان حمله اسکندر تجربه می کرد


مدت ها درباره ناپلئون سوم مطالعه کردم اما هر چه بیشتر مطالعه می کردم متوجه می شدم ذره ای از درایت نظامی و سیاسی ناپلئون اول رو به ارث نبرده

شاید عجیب باشه اما به شخصیت اسکندر مقدونی و هیتلر هم علاقه دارم o.O

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۲

نظرات  (۲)

سلام سنا جان
روزت پیشاپیش مبارک

یه سوال!؟ ناپلئون قبل از مرگش تنهایی تو اتاق با خودش به چی فکر می‌کرد؟؟ :)
البته جواب ندادی هم ندادی از علایقت معلومه که شوخی با کسی نداری :|
پاسخ:
سلام عزیزم
ممنونم خانوم
همچنین

والا بی خبرم :)
ولی به نظرم به پسرش فرانسیس فکر می کرد شاید هم به امپراطوری با عظمتی که ساخته بود و در حال نابودی بود
کسی چه میدونه :)


ملت به صلح طلبان علاقه مند میشن اون وقت من به هرچی جنگ افروز تاریخ علاقه مندم :|
نقاشی خودته ؟! 
پاسخ:
خیر 
توی پینترست پیداش کردم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">