خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

عقاید ارسطو و افلاطون درباره ی زنان

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۰۳:۰۲ ب.ظ

یک قرن پس از نخستین اجرای آثار نمایشنامه نویسان بزرگ، فیلسوفانی چون افلاطون و ارسطو عقاید خود را درباره زنان بیان کردند و به نتایجی متفاوت رسیدند.برخی از محققان افلاطون را به عنوان اولین طرفدار و یا مدافع حقوق زنان ، به سبب برخی پیشنهاد های اصول گرایانه او درباره نظام جامعه که در شاهکارش موسوم به "جمهور" به آن پرداخته است، می شناسند. در دولت جامعه آرمانی که او به تصویر کشیده است، عالی ترین طبقه اجتماعی را حاکمان و سربازان-محافظان-تشکیل می دهند و زنان هم در کنار مردان به عنوان گروهی برگزیده ، پذیرفته شده اند. زیرا «زنان باید همان وظایف مردان را بر عهده گیرند و باید از همان تعلیم و تربیت هم برخوردار باشند.»


افلاطون

افلاطون سخنان خود را چنین خاتمه می دهد:

«باید به زنان موسیقی و ورزش و هنر جنگیدن را آموخت تا بتوانند همچون مردان عمل کنند.با این همه هیچ هیئت و رسته ویژه اجرایی در حکومت وجود ندارد که زن عهده دار آن باشد به آن سبب که او زن است؛ یا به آن سبب که یک مرد به خاطر برتری جنسی خود می تواند عهده دار چنین منصب هایی باشد. اما موهبت های طبیعی بین زن و مرد تقسیم شده است... زنی قدرت درمان کردن دارد ،دیگری ندارد؛یکی موسیقی دان است ولی دیگری طبیعت و مایه موسیقی ندارد... زنی فیلسوف است، دیگری دشمن فلسفه... زنی طبیعتا خصلت سرپرستانه و قیم وار دارد و دیگری ندارد. آیا چنین اختلاف هایی سبب قطع انتخاب سرپرستان مرد نمی شود؟ ...مردان و زنان هر دو قابلیت هایی دارند که می توانند فرد را به قیم جامعه تبدیل کنند، آن ها تنها در میزان قدرت و ضعف با یکدیگر متفاوت اند.»

در نگاه اول آرمان شهری که افلاطون به تصویر کشیده است، برای زنان یونان بسی امیدوار کننده است. ولی عقاید او درباره حکمرانی و جنگیدن زنان در کنار مردان ،برای آن مکان و زمان، خیلی رادیکال و مترقی بوده است، او به این که زنان و مردان واقعا برابر اند عقیده ای نداشت و از آن دفاع نمی کرد .

چون افلاطون در قبولاندن نظریه برابری زن و مرد توفیقی نیافت، نمی توان او را طرفدار واقعی زنان به شمار آورد. او دست کم می خواست بپذیرد که بعضی از زنان از برخی مردان باهوش تر و ارزشمندترند.

به همین سبب نظر مایکل گرانت که می گوید:« افلاطون نزدیک ترین راه رسیدن به زن سالاری سازمان یفته ای به شمار می آمد که دنیای یونان-روم آن را خلق کرده بود» درست به نظر می رسد.

بر خلاف افلاطون ،معروف ترین شاگرد وی، ارسطو که همواره به دنبال مباحث فلسفی بود ،از این دیدگاه سنتی که زنان دون پایه و زیر دست مردان اند پیروی می کرد.

ارسطو در کتاب سیاست خود می گوید:

« مرد ذاتا برتر است و زن حقیر و ناچیز. یکی دستور می دهد و دیگری از آن پیروی می کند. این اصل ضروری برای نوع بشر است... . مرد ذاتا برای دستور دادن ساخته شده نه زن؛ درست همچون کهنسالان که بر نوجوانان کم تجربه برترند... .همان طور که سقراط می گوید: شجاعت و عدالت مرد و زن با هم برابر نیست؛ شجاعت مرد در فرمان دادن است و شجاعت زن در اطاعت کردن.»

ارسطو همچنین معتقد است که زنان از نظر اخلاقی هم در مراتب پایین تری از مردان قرار دارند. مردان"روح" اند و زنان صرفا "جسم" اند.

ارسطو فیلسوفی برجسته محسوب می شد و بسیاری از نوشته های علمی او مبتنی بر تفکر خلاق و منطقی بود و روش هایی نو برای اندیشه درباره جنبه های خاص دنیای طبیعی به وجود آورد. با این همه ظاهرا درباره ی حقوق و نقش های زنان به سنت و عرف رایج بازگشته و مرد سالاری را تثبیت کرده است

سردیس مرمر از ارسطو


برگرفته از کتاب زنان یونان باستان-دان ناردو-ترجمه لیلا رضایی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۵

نظرات  (۲۶)

برنارد شاو هم میگه دختران 2 دسته اند : دسته اول آنهایی که زیبا هستند وفورا ازدواج میکنند و دسته دیگر آنهایی که به دانشگاه میروند
برنارد شاو هم میگه دختران 2 دسته اند : دسته اول آنهایی که زیبا هستند وفورا ازدواج میکنند و دسته دیگر آنهایی که به دانشگاه میروند
پاسخ:
عجبا
چه دیدگاه جالبی، طبق این دیدگاه تمام دخترانی که به دانشگاه می روند زشت هستند
:)
سپاس از حضورتون
۲۵ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۰۵ میلاد [ایران ما]
موضوع جالبی رو انتخاب کردید... متشکرم
پاسخ:
سپاس از لطفتون
موفق باشید

۲۶ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۰۸ فرهاد بابایی
علی رغم دفاعیه های بسیاری که از سوی به اصطلاح بزرگان در حمایت از زنان منتشر می شود،متاسفانه در عمل چیزی مشاهده نمی شود.و متاسفانه زنان صرفاً وسیله ای بوده اند برای تمایلات مردان و این جای افسوس بسیاری دارد.اینجانب اهل شعار نیستم.با اینکه معتقدم حضور زنان در کانون خانواده بیشتر مثمر ثمر است از سوی دیگر معتقدم زنان می توانند در کنار خانواده و ضمن حضور در خانه به فعالیتهای اجتماعی نیز بپردازند.فعالیتهایی همچون امور تربیتی،فرهنگی و موارد مشابه.حرف من این است که هنوز نه بسیاری از زنان می دانند که اصل وظیفه شان چیست و نه بسیاری از مردان می دانند که زنان چه وظایفی دارند.بهتر است مردان بدانند که هم در قانون و هم در عرف و هم در دین،وظیفه ی زن صرفاًمسائل زناشویی و محبت به شوهر و فرزند بوده و پخت و پز،رفت و روب،اطو کشی و موارد مشابه،هیچ ارتباطی به زن نداشته و اگر هم انجام می دهد از روی لطف و بزرگواریش است.مرد هم وظایفش کاملاً مشخص است...
پاسخ:
این دفاعیه های بدون عمل هیچ فایده ای برای بانوان ندارند. بسیاری از اوقات حتی خود بانوان هم از این دفاعیه ها حمایت نمی کنند .
بانوان می توانند در جامعه حضوری فعال داشته باشند و این امر ممکن نمی شود مگر با تلاش خود زنان و پذیرش این موضوع از سوی آقایان.
متاسفانه در حال حاضر بسیاری از زنان و مردان ما اصل وظایف خود را نمی دانند متاسفانه بسیاری از مردان و زنان جامعه ما تصور می کنند انجام کار های منزل « آشپزی و اطو کشی و ...»جزو وظایف بانوان است اما طبق قانون مدنی بانوان هیچ وظیفه ی قانونی و شرعی در این باب ندارند و در انجام این امور مختار هستند.
سپاس از حضورتون
:)

خب ! بسیار جالب ! کی فکر میکرد تا قرن ها بعد از نظرات این فلاسفه همواره در نظر بشر زن موجودی باشد جدا از بشریت .
 (در اینجا منظور از بشر فرد مذکره) 
راستی جنگ زن ها در اتحاد جماهیر شوروی عملی شد و نتیجه ی خوبی هم داشت

پاسخ:
یک سوال
منظورتون از جنگ زن ها در جماهیر شوروی،همان حضور بانوان در جبهه های جنگ جهانی دوم است؟
بله . البته زن ها در جنگ تحمیلی ( و تقریبن تمام جنگ های دیگر ) هم حضور کمرنگی نداشتند ولی اینکه برای جنگیدن بروند خیلی فرق داره . اینکه جان انسانی رو بگیرن با وجود احساساتی بودنشون ...
پاسخ:
می تونم بگم زنان در تمام جنگ ها حضور پررنگی داشته اند
خدمات برجسته ی بانوان در جنگ جهانی دوم واقعا تحسین بر انگیز بود
بانوان می توانند در مواقع حساس دست از لطافت و احساساتشان بکشند و بسیار خشن عمل کنند.
خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
پاسخ:
سپاس دوست عزیز
حنما به شما سر می زنم
پایدار باشید
۱۳ مهر ۹۳ ، ۱۱:۴۸ آرمان مهاجر

واقعاً وبلاگ خوبی داری.خیلی خوشم اومد.مخصوصاً از این مطلب.متاسفانه هنوز کسایی هستن که زنها رو حقیر می شمارن.به امید روزی که در سر تا سر جهان زن ها برابر مرد ها باشند.

راستی سعی کن در مورد تاریخ همه جا مطلب بذاری.

به وبلاگ من هم سر بزن.

پاسخ:
سپاس دوست عزیز
بله واقعا این دیدگاه تاسف بر انگیزه که در جامعه ای که زنان پا به پای مردان تلاش می کنند ،زنان را حقیر بشمارند

سعی می کنم درباره ی تاریخ تمام جهان مطلب بگذارم
حتما به شما سر خواهم زد
پایدار باشید

با بعضی از نظرات قید شده موافقم.اینکه آدم ها حیطه وظایف و  حقوق متقابل رو  نمی دونند و درک نمی کنند و بعد مینالنداز تساوی حقوق ...

پاسخ:
کاملا درسته
ما اگر به وظایف و حقوق خود آگاهی نداشته باشیم و به آن عمل نکنیم ،نمی توانیم انتظاری از سایرین داشته باشیم
سپاس از حضورتون

به نظر من توانایی مدیریت زمانی یک زن همواره بیشتر از یک مرد است زیرا اگر مرد به کار بیرون از خانه مشغول است فقط همان کار را انجام میدهد  اما یک زن در کار خانه باید حواسش به غذا ، بچه ها ، همسر ، خانه و ... نیز باشد و به نظر من یک زن ان قدر شور و هیجان کافی دارد تا بتواند همراه کار خانه کار بیرون از منزل نیز داشته باشد تا در امور اجتماعی شرکت کند و به نظر من چیزی از یک مرد کم نمیشود اگه مثلا در شستن ظرف ها کمک کند و باید درک از سوی هر دو باشد...

و در نهایت این زن میتواند بر اساس جامعه ای که در خارج از خانه با ان رودر روست فرزندانش را به نحو احسنت تربیت کند.

پاسخ:
زنان چه در منزل و چه در خارج از منزل همیشه مدیران لایق و کاردانی بوده اند و همین کاردانی آن ها موجب شده که حتی با حضورشان در خارج از منزل و شرکت در فعالیت های اجتماعی فرزندانی شایسته را تحویل جامعه دهند
سپاس از حضور شما
سلام 
من قبول دارم ک به زن ها ظلم میشه و حقوقشون پایمال...اما بعنوان بیک دختر از همه خانم ا سوالی دارم برابری زن و مرد ینی چی؟ایا منظورمون انجام کار سنگین بیرون از خونس؟ زن افریده شده ک مربی باشه و تربیت کنه نظرم کاری هم ک بیرون از خونه انجام میده بهتره مطابق روحیات و شخصیتش باشه ینی پرورش تعلیم و تربیت
ازطرفی وقتی زن ها تلاش میکنن ک عینا کارهایی رو انجام بدن ک مردها میدن اونوخت مرد هم جرعت میکنه خودشو برتر بدونه و ظلم کنه
درباره کار خانه هم وظیفه زن نیس و زن میتونه در قبالش از مرد پول بگیره و این فداکاری و محبت زنه ک این کارو میکنه بدون دریافت مزد اما مخاطب حرفی ک میزنم بعضی از خانمها هستن من فکر میکنم شماهایی که میرین منشی مطب ی دکتر مرد میشین و کار خونتونو رها میکنین بیا زن دیگریو بعنوان خدمتکار میارین بهتره کارخونتونو خودتون انجام بدین و دستمزدتونو از مرد زندگی خودتون بگیرین ن...بهرحال بنظر من در این اشتباهات و تفکرات هردو گروه زن و مرد مقصرن وهنوز هم تعریفمون از برابری اشتباهه مثل تعاریف فمنیسم و غیره
پاسخ:
سلام' البته همیشه به خانوم ها ظلم نمیشه مگر زمانی که خود از حقوقی که دارند بی اطلاع باشند و اجازه پایمال شدن حقوق خود را به مردان بدهند      
ببینید 'به نظر من نه افراط خوبه نه تفریط .اصولا بانوان دارای روحیه حساس و لطیف اند و تمایل دارند در خانه "طبق گفته شما مربی باشند و یا در خارج از منزل در کار های آموزشی شرکت کنند" اما گاهی بانوان در خود این توانایی را می بینند که در برخی کار های مردانه شرکت کنند و همانند مردان و شاید بهتر از آنان عمل کنند. پس نباید این توانایی و استعداد را سرکوب کرد اما اگر هر خانمی بدون توجه به استعداد خود بخواهد در امور مردانه شرکت کند نه تنها خود را بلکه تمام زنان را به زیر سوال خواهد برد. پس شرط اول زندگی در اجتماع ،خودشناسی است.
با مطالعه در تاریخ می توان نام بانوان زیادی را دید که در تمام عرصه ها پیشتاز بوده اند. از طرفی زندگی در عصر کنونی باعث شده زن ها حتی اگر در خارج از منزل کار نکنند علمی مناسب و کارامد را فرا گیرد و مطالعات عمومی خود را افزایش دهد تا بلکه از وقایع اجتماعی درک و برداشتی صحیح داشته باشد
سبز باشید
تفکر و استدلال این شاگرد و استاد چه قدر متفاوت بوده.اصلا هم زنان پست تر و ضعیف تر از مردان نیستند زنان امروزی در بسیاری از کار ها بهتر از مردان عمل میکنند
پاسخ:
بله استدلال این دو اندیشمند درباره این موضوع بسیار متفاوت بوده.
زنان در هر عرصه ای می توانند هم پای مردان و گاهی بهتر از آنان عمل کنند. در گذشته نیز هرگاه مجال تحصیل و پیشرفت به بانوان داده می شد، خدمات برجسته ای رو ارائه دادند
سبز باشید

عجب عقایدی داشتن این دو فیلسوف و برناردشاو چه افکار باحالی داشته


پاسخ:
:)
بعضی خانم ها این توانایی رو در خودشون میبینند که بیرون کار کنند و حتی نان آور خانواده باشند و بعضی دیگه کار خونه و رسیدن به وظایفی که خودشون برای خودشون تعیین کردند رو ترجیح میدن باید اول روشن سازی بشه که زن با مرد هیچ فرقی نداره و میتونه پابه پای مرد پیش بره بعد خود زن تصمیم بگیره که چیکار کنه من نوجوان 14 ساله اینقدرا رو میفهمم حتی بیشتر از بعضی فیلسوفها😸😸😸😸
پاسخ:
صحیح :)
احسنت بر شما
البته شما متعلق به قرن بیست و یکم هستید و این فیلسوفان متعلق به 400 سال پیش از میلاد :)
ناگفته نماند افکار بعضی از انسان های امروزی متعلق به 700 سال پیش از میلادِ :|
اگه دستم به ارسطو برسه خفش می کنم
:)
پاسخ:
:|
درود
یک نظری کاملا متفاوت دارم
امیدوارم اونقدر توی علم پیشرفت کنیم که کار های خونه تماما توسط ربات ها انجام بشه 
و تربیت فرزندان هم توسط هر دو والد 
اگر قدر طلبی افراطی توی انسان ها ( مخصوصا مرد ها) نبود فکر کنم وضعیت جامعه بهتر بود
سپاس بابت مطلب 
پایدار باشید
پاسخ:
سلام
:)

سپاس از شما
سلام البته حرفهای ارسطو خردمندانه تر است شما نمی توانید بار فیل را به سگ ببندبد یا حتی کار نگهبانی را یک سگ ماده بهتر از نر انجام نمی دهد شما در مرزها بهتر است از نگهبان مرد استفاده کنید چون فیزیک بدنش برای کارهای سخت خلق شده است زن برگ گل است در کارهای سخت زود اعصابش به هم میریزد زود پژمرده میشود در یک شرکت کشتی رانی انگلستان زنان خواستار حقوق برابر با مردان شدند آن شرکت هم همین کاررا کرد منتهی همان کارهای سخت مردانه را مثل راندن بارکش ها یا حمل وسایل سنگین وغیره را بطور مساوی بین زنان ومردان تقسیم کردحتی ازمرخصی های مخصوص زنان صرفنظر شد نتیجه این شد که زنان اعتراض کردند وخواستار بازگشت به حالت اول ولی قبول نشد ودر نتیجه نیمی از زنان از انجا رفتند/طبیعت وظایف نروماده را تقسیم بندی کرده است ونمی توان طبیعت را وارونه کرد مرد بیشتر در اجتماع حضور دارد وباید اصولا تجربه بیشتری داشته باشد بنابر فیزیک طبیعی خود مرد راحت تر بلا ومصیبت را تحمل میکند وباید مقدمتر از زن در کارهای سخت وحساس باشد به همین خاطر مسئولیت مردبیشتر اززن است واسایش کمتری دارد ولی کارهای سخت اززن انتظار نمی رود مرد در برابر رشوه ودزدی مسئولان ومدیران همواره بهتر ایستادگی میکند ولی اگر قرار باشد زن هم همیطور عمل کند شاید حیثیت وجانش به اسانی به خطر بیافتد
پاسخ:
سلام
:)
ببخشید این جمله ی غلط از کدوم فیلسوف یونان قدیم بوده:   زن حیوانی است دراز موی کوتاه عقل

پاسخ:
والا بی اطلاعم :)
ملاصدرا این جمله گهربار رو گفته از همین جا میشه به جایگاه زن در تفکر این شخص پی برد
پاسخ:
:)

این سخن شوپنهاوره

جمله «زن حیوانی است با گیسوان بلند و افکار کوتاه» از آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی است و تعجب میکنم چرا در کامنت با آیدی "فیلسوف" بدون اطلاع صحبت کرده اند!!

تازمانی که جنگ و خشونت بین انسانها باشد مرد میجنگد زن میگرید,اما چون ادعا بر این است که بشریت به سمت پیشرفت سوق دارد,باید نقش زنها نسبت به گذشته در مسائل مهم اجتماعی پر رنگتر شود.مثل راست دست بودن اما دست چپ هم خیلی از کارهارو انجام میده و باهم بیشتر,

زن حیوانی است دراز موی کوتاه عقل را افلاطون گفته 

کلا به نظرم فلاسفه ی یونان خیلی نسبت به زن دید بدی داشتند وحتی فیلسوف های غربی هم مثل کانت وهمینطور عرب وچین و..ولی خوب درایران باستان وضعیت زنان مطلوب بوده وحتی زن پادشاه نیز داشتیم

اما به نظرم ایران الان

درسته که من خودم تو ایران زندگی میکنم و توخانواده ای بزرگ شدم که زن توش مقام بالایی داره وبرای زن احترام قائلنولی متاسفانه توی خیلی از شهرستان هایی که مسافرت کردم به زن دید خوبی ندارن واگر یه اقایی فرزند پسر نداشته باشه انگار دختراش بلایای الهی هستند که فقط باید خرجشونو بدی تازود شوهر کنن وبرن 

درحالیکه پیامبرماخودش دخترداشت و اینقدر به دخترش احترام میزارشت ودرقران هم ایه های زیادی درباره ی محترم شمردن زن هست ولی مردم ما اصلا زن رابه رسمیت نمیشناسن و فکر میکنند چون ژن ها کمتر درجامعه هستند ویانمی توانند تا دیروقت درجامعه حضورداشته باشند پس چیزی هم بلد نیستندکافیست یک زن کمی بدحجاب باشد تا تمام فتنه هارابه اوببندند مخصوصا درشهرستان های کوچک 

من اصلا دوست ندارم شعاربدم ولی واقعا دلم میسوزه وقتیکه حرف یک زن را 

 قبول ندارند وبه نظریات یک زن اهمیت نمیدهند زنان درطول تاریخ نه بدنبال حقوق مساوی بامردان هستند چون به قول دوست عزیزمان نمیشود بار فیل را به سگ بست و نه بدنبال کار سخت و کار بیرون از منزل 

زنان ما فقط به دنبال رسمی شدن هستند اینکه محترم شمرده بشن مورداذیت واقع نشن اینکه کسی به نظریاتشان اهمیت بدهد وبراستس زیبایی های ظاهریشون مورد قضاوت واقع نشن واینکه بتوانند حرف ها ودردهایشان رافریاد بزنن 

اینکه یک زن باشن وزنانگی کنن 

وباز هم محترم شمرده بشن 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دلایل زیادی هست که چرا مردمای گذشته تفکرات غلطی داشتن و نقش زن‌ها توی اون دوران کم بود ولی احمق هایی که تو قرن بیست و یکم همون حرفای مسخره رو می‌زنن کسایی هستن که جدا ناامید کننده‌ان.

مرسی بابت این مطلب ❤️

افتخار زن این نیست که به مرد تبدیل شود، او باید زن باشد همانطور که مرد هم باید مرد باشد.هر کدام در جای خود وقتی می گویید زن باید مثل مرد باشد پس در واقع مرد را برتر می دانید که می خواهید زن به مرد تبدیل شود.

بزرگترین دانشمندان شاید بتوانند بزرگترین کشفیات را داشته باشند ولی هیچکدام به بزرگی این نیست که یک نفر بتواند فرزندی را تربیت کند و آن مادر هست.

حق با ارسطو ست . 

خیلی از متفکرین جهان از دوران باستان تا معاصر نظیر شوپنهاور و نیچه و هزاران فیلسوف دیگه ، راجب زنان همچین فکر داشتند .

زنان در پیشرفت انسان ها هیچ کمکی نکردند ، و فقط حقوق برابر خواستند . اما دوست دارند بخورند و بخوابند . تمام کار های سخت و غیر ممکن رو مرد ها انجام دادند . فکر میکنید یه زن چند روز میتونه تو معدن دووم بیاره ؟ کسانی که مجبورند برای دفاع از وطن بجنگند ، مرد ها هستند . و هزاران هزاران مورد دیگر

البته این حرف ها به مذاق دختر بچه خوش نمی اید . 

و هنوز در حرکت است

پاسخ:
حقیقتا برای طرز تفکرتون متاسفم علی الخصوص با توجه به شرایط عصر حاضر که خانم ها دوش به دوش مردان در اجتماع درس می خوانند و کار میکنند، در عین حال وظایف مادری و همسری را در خانه به جا میارن
این پست رو قریب به ده سال پیش گذاشتم و در اعجابم همچنان نظرات گهرباری چون شما رو میخونم😊 همانا که خداوند متعال فرموده حال قومی را دگرگون نمی‌سازد تا خودشان تغییر کنند، تا تفکر امثالهم باقیست این اندیشه از بیش از ۲۰۰۰ سال قبل پابرجا میماند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">