خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

اشتباهات ناپلئون

سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۰ ب.ظ

به تصدیق دوست و دشمن، در عصری که ناپلئون زندگی می کرد یک نابغه ی نظامی چون او در اروپا نبود.با ارتش نیرومندی که او داشت، پیروزی های عظیمی که نصیبش شده بود او می توانست به آسانی کلیه دشمنان خود را از پای در آورد اما اشتباهات بزرگ زیر باعث شد ستاره اقبال او نا به هنگام افول کند.


1.امپراطور شدن او

ناپلئون با امپراطور شدن خود ،در انظار هواخواهان اروپایی اش کوچک گردید زیرا در زمان کنسولی همه اروپاییان او را نماینده انقلاب فرانسه می دانستند و دوستش می داشتند ولی پس از آن که ناپلئون خود را امپراطور اعلام کرد از انظار افتاد و دیگر کسی چندان به او در اروپا علاقه نداشت.

2.محاصره بری یا Blocus Continental 

این اقدام اصولا بسیار به جا و مفید بود ولی به طرز صحیح اجرا نگردید به این معنی که با اشغال اسپانیا وی موجبات آن را فراهم کرده انگلیسیها از طریق پرتغال در این محاصره رخنه ایجاد کنند.

3.اشغال اسپانیا

اشغال اسپانیا ضربه ی مهلکی بر پیکر فرانسه وارد آورد زیرا این عمل باعث شد انگلیسی ها حد اکثر استفاده را از موقعیت کرده و هم اسپانیا را علیه فرانسه تحریک کند و هم در مستعمرات اسپانیا در آمریکا ی لاتین نفوذ نمایند.

4.ازدواج با ماری لوییز

ازدواج  با شاهزاده خانم ماری لوییز از بزرگترین اشتباهات ناپلئون بود زیرا نه تنها آن زن خائن بود بلکه باعث گردید از محبوبیت ناپلئون در فرانسه بسی کاسته شود زیرا ماری آنتوانت عمه ی ماری لوییز بود و فرانسوی دیدگاه خوبی به ماری لوییز نداشتند.

5.نگاه داشتن خائنینی چون فوشه و تالیران در پست های حساس

این دو نفر از نزدیک با انگلتان همکاری و بر ضد ناپلئون توطئه می کردند .ناپلئون نیز این را می دانست و همیشه معتقد بود دشمنان را باید نزدیک نگاه داشت به خصوص که تالیران و فوشه در سیاست بسیار زبردس بودند

6.حمله به روسیه و مراجعت نا به هنگام از مسکو

یکی از اشتباهات بزرگ ناپلئون حمله بی موقع به روسیه بود.این حمله می بایست زود تر انجام می گرفت یعنی حمله ی او در پاییز و زمستان به روسیه عملی بسیار نابخردانه بود یا لااقل وقتی که ناپلئون مسکو را به تصرف در آورد می بایست آن جا را تا بهار آینده می ماند و به فتوحات خود ادامه می داد زیرا هیچ نیرویی در روسیه قادر نبود در برابر قشون ورزیده ی ناپلئون ایستادگی کند

7.اتخاذ روش غلط از لحاظ تبلیغات در روسیه

ناپلئون باید به عنوان یک آزادی بخش وارد روسیه می شد نه به عنوان یک فاتح. در این صورت روسها به خصوص دهقانان روسیه که از ستم تزار به جان آمده بودند به جای جنگ به همکاری می پرداختند و با ایجاد انقلاب حکومت تزار را بر می انداختند

بر گرفته از کتاب"اندیشه های یک امپراطور ناپلئون بناپارت"نویسنده :مهرداد مهرین

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۲۲

نظرات  (۴)

سلام.مختصر اما مثل همیشه مفید.ممنونم.
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
+سپاس
سلام 
جالبه ! اولین اشتباه ناپلئون امپراطور بودنش بوده ؟! مثل اینکه بگویند اولین اشتباه هیتلر این بوده که به دنیا آمده ...
خب بله ولی اگر قرار بود امپراطور نشود آنقدر معروف نمیشد که توی یک وبلاگ تاریخی هر وقت بخواهند کمی هم راجع به مرد های تاریخ بگویند ، بروند سراغ ناپلئون آنهم 120 بار ! انگار که بقیه مرد های تاریخ آبدارچی بودند :دی

( البته میدانم جنبه تان بالاست :) )
پاسخ:
سلام
به نظر خودم که یکی از بهترین کار های ناپلئون امپراطور شدنش بود چون که مردم رو از دست جمهوری فرانسه نجات داد و نامش رو به عنوان بزرگ ترین امپراطور اروپا ثبت کرد، این جا هم چون برگرفته از یک کتاب بود تمام موارد رو ذکر کردم
120 بار! دقیق حساب کردید؟
یه موقع کم نگفته باشید!

 :)
موفق باشید
ممنون که به ترتیب دقت نمودید ! 
حالا که بحث رسم و رسوم شد من میخوام یک سنتی رو بشکنم و جواب نظرتون رو توی وب خودتون بدم :دی

پاسخ:
:)
۲۵ مهر ۹۳ ، ۱۴:۴۲ http://bijarashena.roomfa.com/
.

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی ….. چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی …..

 خلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن ….. خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی ……

 برای ما که خسته ایم نه ؛ ولی ….. برای عده ای چه خوب شد نیامدی ……

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام …..

دوباره صبح ؛ ظهر ؛ نه غروب شد نیامدی

پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">