خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

بزرگ زنان ایران باستان

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۱۷ ق.ظ

آتوسا:ملکه بیش از بیست وهشت کشور آسیایی در زمان داریوش کبیر.آتوسا را چندین بار در لشکرکشی های داریوش یاور فکری و روحی داریوش دانسته اند.چند نبرد و لشکرکشی مهم تاریخی ایران به گفته هرودوت به دستور آتوسا صورت گرفته است.اتوسا دختر کوروش کبیر بود.


آرتادخت:وزیر خزانه داری و امور مالی دولت ایران در زمان سلطنت اردوان چهارم اشکانی بود.به گفته کتاب اشکانیان اثر دیاکونوف روسی خاورشناس مهم و بزرگ "او مالیاتها را سامان بخشید و در اداره امور مالی خطایی مرتکب نشد و اقتصاد امپراطوری پارتیان را رونق بخشید و از بزرگترین وزراءامور مالی و اقتصاد به شمار آمد.تا آن دوره هرگز یک زن عهده دار وزارت اقتصاد نشده بود.


آزرمی دخت :شاهنشاه زن ایرانی در سال ششصدوسی ویک میلادی. او دختر خسرو پرویز بود که پس از گشتاسب بنده بر چندین کشور آسیایی پادشاهی کرد.آزرمی دخت سی و دومین پادشاه ساسانی بود. این نام به معنی پیر نشدنی و همیشه جوان است.


آرتمیز :نخستین و تنها زن دریاسالار جهان تا به امروز. او به سال 480 پیش از میلاد به مقام دریاسالاری ارتش شاهنشاهی خشایار شاه دست یافت و در نبرد ایران و یونان ارتش را در مرز های دریایی هدایت می کرد.




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۰۸

نظرات  (۳)

ممنون از اطلاعات خوبت عزیزم لطفا باز هم مطلب در این موردبزار
ممنون از اطلاعات خوبت عزیزم لطفا باز هم مطلب در این موردبزار
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم
حتما بازم مطلب قرار می دهم
با آرزوی موفقیت برای شما
واقعا همچین زنانی جای تحسین دارن. به خصوص آتوسا خانم (اینکه دختر کورش اسمش آتوسا هست برام خیلی جالب بود، نمی دونستم)
اسم دخترمو میذارم آتوسا. . .
همیچین زنایی پیدا میشن دیگه؟ بعید میدونم. . .
راستی دوست عزیز به روز میشید خبرم کنید.
چون پشت کنکور هستم وقت خوندن کتابای تاریخیم کم شده لااقل نکاتی از تاریخ از شما یاد میگیرم.
متشکر
روز خوش
پاسخ:
این چنین زنانی در عصر کنونی کم هم نیستند
حتما
سپاس از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">