خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

ویلیام شکسپیر نمایشنامه نویس بزرگ

دوشنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۳۷ ق.ظ

شکسپیر در سال 1564 در استراتفورد در آون متولد شد و در اواخر دهه 1580 به لندن آمد..در آن جا، او به یکی از شرکت های اداره کننده تئاتر شهر به نام مردان لند چمبرلین پیوست که بعد ها با نام مردان پادشاه معروف شد .شکسپیر با گروه بازیگران چند نمایشنامه اجرا کرد ،اما وظیفه اصلی اش نوشتننمایشنامه بود.

شکسپیر نمایشنامه نویسی را در حدود سال 1589 با نوشتن سه قسمت هنری ششم آغاز کرد.او به سرعت کارش را با نوشتن چند نمایشنامه تاریخی ،کمدی و تراژدی از جمله ریچارد سوم«حدود 1592 میلادی» ،رام کرن زن وحشی«حدود 1594 میلادی»،رومئو و ژولیت«حدود 1595» ادامه داد. با شروع قرن هفدهم شکسپیر که در اوج شهرت و خلاقیت بود، چهار تراژدی بزرگ شامل هاملت«حدود1600 میلادی»،اتللو «حدود 1605 میلادی» ،شاه لیر«حدود1605» و مکبث «حدود 1606» را به رشته تحریر در آورد. او در سال 1616 درگذشت و هفت سال بعد،دوستانش اولین مجموعه نمایشنامه هایش را به نام برگ نخستین(first folio) منتشر کردند.

نمایشنامه های شکسپیر حتی از نمایشنامه های مارلو پرطرفدارتر بود و او ده سال پس از ورود به لندن به خاطر موفقیت هایش ثروتمند شد.تماشاچیان از استفاده هوشمندانه و متفکرانه او از زبان انگلیسی و شخصیت های زنده و طرح های استادانه اش لذت می بردند.

همین عوامل او را به مشهور ترین نویسنده انگلیسی مبدل کرد.حتی امروز، بعد از گذشت چهارصد سال ،نمایشنامه های او بیش از نمایشنامه های سایر نویسندگان ،در سراسر دنیا خواننده و بیننده دارد.نمایشنامه های او مرجعی برای بسیاری از نمایشنامه ها،اپرا ها و فیلم های سینمایی بوده است. بن جانسون یکی از نمایشنامه نویسان معاصر شکسپیر در دوره ملکه الیزابت اول در کتاب برگ نخستین می گوید :«او متعلق به یک عصر نبود.بلکه به تمام دوران ها تعلق دارد.»

کرین برینتون می گوید:«شکسپیر... ادامه دارد، او حتی در خارج سرزمین های انگلیسی زبان ،برای ادبیات حکم جورج واشنگتن را دارد.او بی هیچ شک و شبهه ای نویسنده ای بزرگ است.»

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a2/Shakespeare.jpg

تصویری ازشکسپیر
موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۳۱

نظرات  (۵)

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۰:۵۶ رایانه کمک فرتاک

سلام دوست عزیز

وبلاگ زیبایی دارید.به من هم سر بزنید .ما یه شرکت داریم خدمات کامپیوتری عرضه میکنیم (مشکلات نرم افزاری ,اینترنتی,بازی ,سخت افزار,شبکه و…) البته بصورت تلفنی که هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی بشه,و یه مزیت دیگه ای که داره خودتونم یاد میگیرید, وترس اینو ندارید که یه وقت فایل شخصی تون کسی ببینه.

خوشحال میشم با لینک کردن ما(به اسم مرکز مشاوره رایانه ای فرتاک) به بقیه مردم خوبمون مارو معرفی کنید.(لینک کردین خبرم کنید لینکتون کنم)

یه چیز دیگه یادم رفت لطف کنید بنر تبلیغاتی وبلاگ ما یا یکی از عکس های تبلیغاتی یا پست تبلیغاتی ما را در وبلاگ یا سایت خود به اشتراک بزارید,و به ما خبر دهید.

رایانه کمک فرتاک

شماره کارشناسان ما: 9099070345

http://komakrayane.persianblog.ir/

پاسخ:
سلام
ممنون وبلاگ بسیار مفید شما رو لینک کردم و حتما به شما سر می زنم
پایدار باشید دوست عزیز
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۱۷ http://bijarashena.roomfa.com/
با عرض سلام وادب
دوست عزیز از اینکه لطفتون رو شامل ما نمودیدن و وبلاگ این حقیر را لینک کردین کمال تشکر رو دارم بنا به رسم تشکر ماهم شمارو لینک میکنیم .......... یاعلی
پاسخ:
سلام بر شما
خواهش می کنم دوست عزیز و به خاطر این که وبلاگ من رو لینک کردید بی نهایت سپاس گزارم
پایدار باشید
:)
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۴۸ http://bijarashena.roomfa.com/
.

هیچ وقت این دو جمله رو نگو:
١)ازت متنفرم ٢)دیگه نمیخوام ببینمت

هیچ وقت با این دو نفر همصحبت نشو:
١)از خود متشکر ٢)وراج

هیچ وقت دل این دو نفر رو نشکن:
١)پدر ٢)مادر

هیچ وقت این دو تا کلمه رو نگو:
١)نمیتونم ٢)بد شانسم

هیچ وقت این دو تا کارو نکن:
١)دروغ ٢)غیبت

�هیچ وقت این دو تا جمله رو باور نکن :
١)آرامش در اعتیاد ٢)امنیت دور از خانه

همیشه این دو تا جمله رو به خاطر بسپار:
١)آرامش با یاد خدا ٢)دعای پدر و مادر

همیشه دوتا چیز و به یاد بیار:
١)دوستای گذشته رو ٢)خاطرات خوبت رو

همیشه به این دو نفر گوش کن:
١)فرد با تجربه ٢)معلم خوب

همیشه به دو تا چیز دل ببند:
١)صداقت ٢)صمیمیت

پاسخ:
بسیار زیبا و آموزنده
از این نوشته زیبا سپاس گزارم
موفق باشید
در مورد نظر قبلی من فقط با دو مورد آخر موافق هستم .بقیه موارد پیروی کورکورانه از احساسات است . پدر و مادر که بت نیستند . آنها هم آدم اند ، میتوانند اهریمنی باشند یا خودخواه !
( ببخشید که راجع به موضوع اصلی نبود )
پاسخ:
خواهش می کنم
هر فردی نظری داره و اون نظر کاملا محترمه
اما من درمورد پدر و مادر با شما مخالف هستم
پدر و مادر از بت هم مقدس تر هستند، البته این تنها نظر منه
موفق باشید
:)
یقینن من چون تا بحال با اونها بودم ، قدرشون رو نمیدونم ولی خودم دیدم مادر هایی را که از بچه هایشان تنفر دارند . مثلن به دخترش میگفت » به من نگی مامان ها . 
یا مثلن رفتار استالین با پدرش : پرتاب چاقو به سمتش
با پسرش : میتوانست با مبادله ی چند اسیر جنگی ، پسرش را از نازی ها تحویل بگیرد ولی ...

در هر حال چیزی که من منکرش نمیشم ارتباط عمیق بین پسر و مادر و ارتباط عمیق بین دختر و پدره. 
پاسخ:
همچین مادر پدر هایی خیلی کم هستند اما باز هم قابل احترام اند

اما من خیلی از دختر ها رو می شناسم که با مادر ارتباط بهتر و عمیق تری نسبت به پدر دارند
:)
این مورد هم بستگی به ارتباط پدر و مادر با فرزند داره که بیشتر با کدام یک ارتباط عمیق تری پیدا کنه
پایدار باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">