خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

بوی پاییز

شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۶:۴۷ ب.ظ


آسمانش را گرفته تنگ در آغوش
ابر؛ با آن پوستین سردِ نمناکش.
باغ بی برگی،
روز و شب تنهاست،

با سکوت پاکِ غمناکش.
سازِ او باران، سرودش باد.
جامه اش شولای عریانی‌ست.
ورجز،اینش جامه ای باید .

بافته بس شعله ی زرتار پودش باد .
گو بروید ، هرچه در هر جا که خواهد، یا نمی خواهد .
باغبان و رهگذران نیست .
باغ نومیدان
چشم در راه بهاری نیست

گر زچشمش پرتو گرمی نمی تابد،
ور برویش برگ لبخندی نمی روید؛
باغ بی برگی که می گوید که زیبا نیست؟
داستان از میوه های سربه گردونسای اینک خفته در تابوت پست خاک می گوید .
باغ بی برگی
خنده اش خونیست اشک آمیز
جاودان بر اسب یال افشان زردش میچمد در آن.
پادشاه فصلها ، پائیز ..(اخوان ثالث)

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۹

نظرات  (۶)

.راز آرامش درون در تمرین اراده است، حتی اگر ذهنت به شدت با آن مخالف باشد.

راز آرامش درون در این است که دلت همیشه شاد باشد، حتی هنگامی که دیگران عبوس هستند.

راز آرامش درون در این است که به جای توقع خوشحالی از دیگران،خودت آنها را خوشحال کنی.

راز آرامش درون در این است که خیر و سلامت دیگران را خیرو سلامت خود بدانی.

راز آرامش درون در بی آزار بودن و کینه کسی را به دل نگرفتن است،
---------------------------------------------------------------
وبلاگ روانشناسی وزندگی بهتر اماده تبادل لینک با شما می باشد
http://bijarashena.avablog.ir/
http://bijarashena.roomfa.com/
پاسخ:
سلام
وبلاگ های شما لینک شد دوست عزیز
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۲:۱۶ سهیلا (کاتارسیس)
پادشاه فصل ها پاییز... 
چقدر شعرهای نو رو دوست دارم. باز هم همون حسهای خوب و قریب. ممنون
پیشاپیش اومدن پادشاه فصلها مبارک :))
پاسخ:
خواهش می کنم بانو
:))
منم رسیدن پادشاه فصل ها رو تبریک میگم
به به.گمانم شما متولد پاییز هستید.مثل من.ممنونم که پاییز رو یادآوری کردید.اگه اجازه بدید از عکس قشنگی که گذاشتید استفاده کنم.اگرم نه که هیچ...منتظرم که بفرمایید.
پاسخ:
بله من متولد پاییز هستم
خواهش می کنم هیچ اشکالی نداره می توانید از عکس استفاده کنید
:)
سپاس از لطفتون:)
پاسخ:
خواهش می کنم دوست گرامی
:)
شعر زیباییه . این تنها شعری بود که وقتی توی کتاب درسیمون دیدم دو یا سه بار خوندمش (:
تحلیلی که کتاب از این شعر داشت مربوط میشد به سیاست (!) 
مثلن منظور از میوه های خفته در تابوت پست خاک ، همان انسانهای مبارز هستند که الان زیر خاکند و این حرفا . 

پاسخ:
این شعر واقعا زیباست
خیلی وبلاگ عالی و خوبی داری لذت بردم واقعا من هم البته یه وب دارم که متاسفانه کسی به من سر نمی زنه و تنهام دوست داری بیا نیامدی هم اشکال نداره بازم ممنون موفق باشی
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">