خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

چند نکته جالب

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۰۹:۰۳ ب.ظ

1. واژه ی آمریکا ،از نام یکی از نخستین کاشفان اروپایی ،آمریگو وسپوچی ،گرفته شده است. او نخستین کسی بود که به این قاره سفر کرد.

2.شکلات اولین بار دست کم 1600 سال پیش در مکزیک و آمریکای مرکزی ظاهر شد. این خوراکی پر طرفدار، در ابتدا نوشیدنی تلخ مزه ای بود که زوکولات نام داشت.

3.آرژانتین نامی است که نخستین اسپانیایی های مهاجر که در جست و جوی طلا و نقره به آن کشور رفته بودند ،برای این سرزمین انتخاب کردند.این نام از واژه ی لاتین «آرژنتوم» به معنای نقره گرفته شده است.

4.واژه ی «اروپا»از یک شخصیت اسطوره ای یونانی به همین نام گرفته شده است.زئوس خدای اسطوره ای ،خود را به شکل یک گاو نر سفید در آورد و «اروپا»را که یک شاهزاده خانم بود،دزدید.

5.ژاک کارتیه نخستین فردی بود که بیشترین قسمت کانادا را کشف کرد.کارتیه سعی داشت دریابد که نام بومی این کشور چیست. بومیان به درستی متوجه منظور او نشدند و گمان کردند که او درباره محل زندگیشان سوال می کند. آنان در پاسخ سوال او گفتند«کانادا»که در زبان آن ها معنای«دهکده» را می داد. و کارتیه که تصور می کرد مردم بومی نام کشور خود را می گویند ،نام کانادا را بر آن کشور نهاد.

6.می توان مصر را نخستین ملت جهان به شمار آورد .اگرچه ساکنان بین النهرین از بیشتر جهات از مصر پیشرفته تر بودند، اما تا پیش از سال 2400 قبل از میلاد شهر های جداگانه ای بودند و نمی شد آن ها را کشور نامید اما در میان سالهای 3000 تا 2800 پیش از میلاد ،«مینس»پادشاهِ مصر علیا ،دلتای نیل را فتح کرد و مصر را یک پارچه ساخت و خود نخستین فرعون آن کشور شد.

7.شهر قاهره را «منصور»خلیفه فاطمی، در سال 347 هجری شمسی ساخت.این شهر پایتخت جدید خلافت فاطمی شد.فاطمیان نخستین حکومت علوی را در سال 291 هجری شمسی در تونس پدید آوردند و به تدریج حکومت خود را تا مصر توسعه داد.امروزه این شهر یکی از مراکز مهم تمدن عربی به شمار می آید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۳

نظرات  (۳)

جالب بودند ! راستی راجع به " کائوچو " هم من شنیدم به زبون سرخ پوستی یعنی " چی میگی " که در پاسخ به سوال فاتحان آمریکا گفته شد . 
البته اینو معلممون گفته ، نمیدونم درسته یا نه !
پاسخ:
درباره ی کائوچو تا حالا چیزی نشنیدم، کنجکاو شدم
:)

خییییییییییییییلی جالب بو.من دوست سوزومه ام.

پاسخ:
ممنون از حضورتون
:)
سلام
جالب بود...:))
پاسخ:
سلام
سپاس دوست گرامی
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">