خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

10 دانستنی

يكشنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۳، ۱۲:۵۵ ق.ظ
امروز دوست دارم 10 دانستنی جالب درباره اشخاص تاریخی اروپا قرار بدم،امیدوارم خوشتون بیاد.
اولین دانستنی رو از شخصیت محبوبم،ناپلئون بناپارت شروع می کنم

1.ناپلئون بناپارت در بازی همیشه تقلب می کرد
ناپلئون بناپارت امپراطور مقتدر فرانسه همیشه در بازی های خود تقلب می کرد. ناپلئون معتقد بود که یک امپراطور هرگز نباید شکست بخورد برای همین همواره در بازی های خود به خصوص بازی شطرنج تقلب می کرد.ناپلئون همیشه می گفت بازی شطرنج با عقل انسان کار دارد و اگر من شکست را قبول کنم همانند این است که پذیرفته ام فردی کم هوش هستم.ناپلئون در هیچ عرصه ای شکست را دوست نداشت و نمی پذیرفت و این مسئله در بازی هم صدق می کرد
3.پطر کبیر علاقه ای وافر به کشتی سازی داشت
پطر کبیر امپراطور مقتدر روسیه تمایل زیادی به کشتی سازی داشت و همیشه در مسافرت هایی که به کشور های اروپایی می کرد نخست از کمپانی های کشتی سازی آنان دیدن می کرد و یک بار در کمپانی کشتی سازی هلند با دستان خود مشغول به ساخت کشتی شد.و در روسیه نیز در اوقات فراغتش به لنگرگاه ها می رفت و با لباس عادی نجاران مشغول به ساخت کشتی می شد
4.لویی شانزدهم شیفته قفل سازی بود
لویی شانزدهم پادشاه فرانسه عاشق قفل سازی بود و در کاخ ورسای برای خود یک کارگاه قفل سازی ساخته بود و روزی چند بار برای قفل سازی به آن جا می رفت.لویی علاقه ای عجیب به قفل سازی داشت و تمام کتب مربوط به قفل سازی را مطالعه می کرد و تاریخچه ی مربوط به قفل ها و قفل سازی را از پیدایش اولین قفل تا آخرین تغییرات داده شده در صنعت قفل سازی از بر بود.
5.لویی چهاردهم شیفته ی کفش های پاشنه بلند و موی عاریه بود
لویی چهاردهم قدی کوتاه داشت و برای حل این مشکل از کفش های پاشنه بلند و موهای عاریه بلند استفاده می کرد و پس از او استفاده از کفش های پاشنه بلند و گذاشتن موی عاریه ر سراسر اروپا تا زمان جمهوی نخست فرانسه متداول شد.لویی به قدری به کفش پاشنه بلند علاقه مند شده بود که کلکسیونی از کفش های پاشنه بلند را در کاخ خود نگاه داری می کرد
6.بزرگترین مغز جهان متعلق به لنین است
تحقیقاتی که پس از مرگ بر روی مغز ولادیمیر لنین، رهبر شوروی سابق صورت گرفته نشان می‌دهد مغز وی از نظر اندازه و سلول‌های عصبی با سایرین متفاوت بوده است.طبق شواهد کالبد شکافی بزرگترین مغز جهان تا به امروز متعلق به لنین بوده
7.ملکه ویکتوریا عاشق آلبالو بود
ملکه ویکتوریا،شیفته ی آلبالو بود او از میان تمام میوه ها به آلبالو علاقه ای عجیب داشت. در زمانی که هنوز ولیعهد پادشاه انگلستان بود،همیشه آلبالو می خواست اما مشاور مادرش"که ویکتوریا از او بیزار بود" هرگز برایش آلبالو نمی خرید.روایتی را در کتاب ملکه ویکتوریا خواندم که نوشته بود روزی ویکتوریا ی کوچک به همراه معلمش در خیابان قدم می زد که چشمش به آلبالو افتاد،مربی او می توانست برایش آلبالو تهیه کند اما مادون شان پادشاه آینده انگلستان بود که برای خرید آلبالو شخصا و به همراه معلمش برود. میوه فروش خود سبدی از آلبالو را در دست گرفت و به ویکتوریا تعارف کرد اما ویکتوریا میوه را بر نداشت خود مرد مشتی از آلبالو را برداشت و به شاهزاده خانم داد. این بار شاهزاده خانم با لبخند پذیرفت.در راه معلمش از او پرسید که چرا بار اول خودتان برنداشتید؟ ویکتوریا پاسخ داد چون دستان من کوچک بود و اگر آلبالو بر می داشتم تنها مقدار کمی از آن میوه برداشته بودم اما بار دوم مرد میوه فروش با دستان بزرگ خود به من آلبالو داد و من پذیرفتم.این داستان حکایت از هوش و ذکاوت ویکتوریا و علاقه اش به آلبالو دارد
8.کاترین کبیر هر روز صبح زود با آب سرد حمام می کرد
کاتین کبیر ،امپراطریس قدرتمند روسیه همواره صبح زود با آب بسیار سرد حمام می کرد.او معتقد بود آب سرد برای پوست مفید و خواب آلودگی و خستگی را از بدن دور می کند. کاترین این عادت را تا آخر عمر حفظ کرد.
9.ملکه آلکساندرا تا هنگام مرگ یک تابلو طراحی شده از ماری آنتوانت و یک صلیب شکسته در اتاق خود نگاه داری می کرد

ملکه آلکساندرا  همواره یک صلیب شکسته و تصویری از ماری آنتوانت را در اتاق خود نگاه داری می کرد.هنوز دلیل این که چرا او در اتاق خود صلیب شکسته نگاه داری می کرد مشخص نیست اما آلکساندرا همیشه می گفت من برای سرنوشت ماری آنتوانت واقعا ناراحتم و به نظرم ناعادلانه آن زن را کشتند. سر انجام آلکساندرا نیز بهتر از ماری آنتوانت ملکه فرانسه نشد
10.شارل دوازدهم هرگز ازدواج نکرد
شارل دوازدهم پادشاه سوئد هرگز ازدواج نکرد. او معتقد بود زن برای او و ارتشش از ارتش روسیه خطرناک تر است.اغلب اوقات حتی اجازه ورود زنان برای دیدن شوهرانشان را ممنوع می کرد و اکثر سربازانش را از مردان مجرد انتخاب می کرد و همواره به آنان توصیه می کرد ازدواج نکنند.شارل در زندگی خود تنها با دو زن هم کلام شد نخست مادرش و سپس خواهرش .
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۰۹

نظرات  (۹)

جالب بود ! این متون رو خودتون نوشتید یا از جایی کپی کردین ؟ منبع مهمه !
پاسخ:
ممنون
خودم این مطلب رو نوشتم
و اما منابع:
پطر کبیر-رابرت ماسی-تر جمه آقایان ذبیح الله منصوری-منوچهر بیگدلی خمسه-خسرو کریمی
سایه عقاب-ژان دنکور-ترجمه آقای ذبیح الله منصوری
ملکه ویکتوریا-الیزابت لانگفورد-ترجمه آقای ذبیح الله منصوری
آخرین تزار روسیه-رابرت مارسی-ترجمه آقای ذبیح الله منصوری
انقلاب فرانسه-فیلیس کورزین-ترجمه آقای مهدی حقیقت خواه
ماری آنتوانت-امیر عشیری
زندگی و سرانجام ماری آنتوانت-پیر نزلوف-ترجمه آقای ذبیح الله منصوری
کاترین کبیر-جرج پی کوچ-ترجمه آقای ذبیح الله منصوری
روسیه تزاری-جیمز ای استریکلر-ترجمه آقای مهدی حقیقت خواه
شما همه این کتابها رو خوندین ؟ دست مریزاد !
راستی مورد 6 رو جایگزین کنید ، به نظرم این موردو فقط برای اینکه به عدد رند 10 برسید اضافه کردین در حالی که چیز مسخره ایه .
پاسخ:
بسیار خوب
شماره شش را جایگزین کردم
مورد ششم جدید برگرفته از وب سایتzoomit.ir است
البته شاید اگر بیشتر درباره انگیزه قتل مارا توسط شارلوت کوردا توضیح می دادم مورد جالب و جذابی می شد،این از کم حوصلگی من بود که درباره اش کم نوشتم

سلامـ
بسیار جالب بودن
با دوش آب سرد موافقمـ!البته به شرطی که یخ نکنیـ:)

پاسخ:
سلام
آب سرد برای از بین بردن خواب آلودگی حرف نداره
:)
سپاس از حضورتون
۱۰ شهریور ۹۳ ، ۱۵:۵۴ سهیلا (کاتارسیس)
عشق آلبالو!! منم عاشق آلبالو هستم :) اما فکر نمی کنم در حد ویکتوریا:))

هر شخصیتی در جایگاه خود، واقعن شگفت انگیزه!

پاسخ:
آلبالو ،به به :)
منم خیلی آلبالو دوست دارم

واقعا هر فردی با تمام ویژگی هاش در هر مقام و جایگاه شگفت انگیز و فوق العاده است
در واقعیت ما انسان ها با همین ویژگی ها و علایق،نسبت به سایرین متمایز میشیم.
سپاس از حضور شما بانوی عزیز
۱۰ شهریور ۹۳ ، ۱۸:۳۴ میلاد [ایران ما]
عرض سلام و ادب ;
خیلی جالبه !
البته این علاقه ی شما به این مسایل ریز
و جذاب تاریخی خیلی جالبه!
پاسخ:
سلام و درود برشما
سپاس از وقتی که گذاشتید و این مطلب رو مطالعه کردید
موفق و پیروز باشید
مطالب جالبی رو گذاشتی.
نوع مطالب مخاطبان صفحه رو محدود می کنه.
با دیدن عنوان اصلی "خودم و خودش" فکر نمی کردم چنین مطالبی رو ببینم.
به هر حال جالب و خواندنیه.
پایدار باشی.
پاسخ:
سلام
ممنون
بله عنوان اصلی وبلاگ ربط خاصی با مطالب نداره
سپاس بابت وقتی که گذاشتید و این مطلب رو مطالعه کردید
سربلند و پیروز باشید
۱۱ شهریور ۹۳ ، ۰۰:۴۳ مصطفی فتاحی اردکانی
شرمنده

ولی این دانستنی ها ارزش دونستن داره؟؟؟؟
پاسخ:
سلام
خواهش می کنم،نظر شما کاملا محترمه
اما من زندگی نامه این اشخاص رو قبلا قرار دادم و این مطالب رو فقط برای آگاهی بیشتر از شخصیت این اشخاص نوشتم.
این اشخاص هم مانند مردم عادی علایق و ویژگی های خاص خود را دارند و چه بسا همین علایق راه زندگی آنان و حتی مردم کشورشان را عوض کرد مثلا علاقه ی زیاد پطر به کشتی سازی و نیروی دریایی باعث افزایش قدرت نیروی دریایی روسیه شد.
به نظر من که ارزش دونستن داره
سپاس از وقتی که گذاشتید و این مطلب رو مطالعه کردید
موفق و پیروز باشید
کاترین کبیر سلطنت رو موروثی به ارث برد یا این که...؟
پاسخ:
سلطنت کاترین موروثی نبود. وی مدتی پس از ازدواج با پطر سوم، علیه وی شورش کرد و حکومت را به دست گرفت. برای آگاهی بیشتر به پست کاترین کبیر مراجعه فرمایید.
جالب بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">