خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

ماجرای گنج باد آورده و گنج گاو

جمعه, ۲۰ آذر ۱۳۹۴، ۰۵:۴۳ ب.ظ

در سال 614 میلادی، هنگامی که ایرانیان، در جنگ با رومیان شهر اسکندریه را محاصره کردند، رومیان برای آن که ثروت عظیم خود را از غارت نجات دهند، هرچه داشتند در چند کشتی بار کردند تا آن ها را از مهلکه برهانند، ولی بادی شدید خط سیر کشتی ها را تغییر داد و به دست لشکریان خسرو پرویز افتاد و به «گنج باد آورده» معروف شد.

ماجرای گنج گاو هم چنین بود که روزی کشاورزی زمین را شخم می زد، تیغه گاوآهنش در دسته کوزه ای پر از زر فرو رفت. کشاورز به دربار رفت و آن را به شاه تحویل داد. شاه دستور داد آن زمین را بگردند. سربازان زمین را گشتند و ثروت فراوانی از خاک بیرون آوردند. شاه کوزه ای را که کشاورز به دربار آورده بود، به او بخشید. این گنج عظیم به گنج گاو شهرت یافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۰

نظرات  (۳)

سلام سنا بانو
کم پیدایی دختر!

خدایا از این گنج‌های گاوی و بادآورده نصیب ما بفرما...
آمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــین :))
پاسخ:
سلام وفا جان
چه کنیم وقت کم است و کار بسیار

و چه دعای محشری
آمــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــین  :))
۲۱ آذر ۹۴ ، ۰۷:۳۸ سهیلا (کاتارسیس)
و میگن: بادآورده رو باد می بره! :))
«گنج گاو» رو نشنیده بودم!
پاسخ:
به نکته ظریفی اشاره کردی دوست جان :))
منم نشنیدم جایی گنج گاو رو به کار ببرند، بیشتر همون گنج باد آورده به کار برده میشه
منم گنج میخام.حالا گاوی باشه یا گوسفندی.فرقی نداره.فقط پرچرب باشه:)))
پاسخ:
:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">