خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

کولوسئوم

يكشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۰۲:۳۱ ب.ظ

ساخت آمفی تئاتر بزرگ روم (کولوسئوم) در سال 70 میلادی آغاز شد و طی یک دهه به پایان رسید.

این بنا یکی از بزرگترین سازه های مهندسی جهان است که به عنوان بزرگترین آمفی تئاتر جهان شناخته می شود و می تواند بیش از 50 هزار بازدید کننده را در خود جای دهد.

این بنا در گذشته دارای 80 ورودی بوده که76 ورودی برای عموم مردم، یکی از آن ها برای پادشاه، دیگری برای دختران اشراف زاده، و دو ورودی برای نجبا و خانواده ی آنان استفاده می شده.

ساخت این بنا توسط وسپاسیان امپراطور سالهای 69 تا 70 روم پایه گذاری شد که در نهایت توسط دومیتیان برادر تیتوس( پسر وسپاسیان) تکمیل شد.

در زمان افتتاح این بنا حدود 9000 حیوان وحشی قربانی شد.

در سال 217 میلادی رعد و برق موجب نابودی قسمت هایی از ردیف بالایی بنا شد و زمین لرزه ای در سال 443 میلادی به بنا آسیب رساند که در هر دو مورد کولوسئوم بازسازی شد.

در سال 1200 میلادی خاندانی ایتالیایی به نام Frangipani (به معنای یاسمن) این ببنا را خریداری کرده و به یک مجموعه خصوصی تبدیل کردند.

در سال 1349 میلادی زلزله ای بزرگ در رم رخ داد که موجب تخریب کولوسئوم شد.

کولوسئوم به معنای جایگاه بزرگ، یکی از عجایب هفتگانه جدید به شمار می رود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۵

نظرات  (۲)

سلام سنای عزیزم
روزت مبارک
من همیشه از اینجا خوشم میومد ولی چیزی ازش نمیدونستم فقط می‌دونستم ایتالیاست و توش جنگ‌های گلادیتاتورها بوده؛ چه جالب!
ممنون
پاسخ:
سلام خانوم
خیلی ممنونم،روز شما هم مبارک

خواهش می کنم عزیزم
:)
خیلی زیباست.خیلی..از نزدیک دیدنش میتونه موجب تحیر بیشتر آدم بشه.ممنون از این پست زیبا.
پاسخ:
بله واقعا این بنا زیبا است
سپاس از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">