خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

زنان نامدار تاریخ

پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۴۷ ب.ظ

مارگارت تاچر: 1925-2013

مارگارت تاچر در سال 1979 به مقام نخست وزیری انتخاب شد، سه دوره خدمت کرد و طی بدترین بحران اقتصادی انگلستان در طول پنجاه سال پیش از او ،به شکل درخشانی دولت را رهبری کرد.«بانوی آهنین» (لقب سیاسی مارگارت تاچر) برنامه ریزی قاطع که جرات کرد با شرایط موجود مقابله کند ،اقتصاد انگلستان را بازسازی کرد و موجب اعتبار کشورش در مجامع جهانی شد . وی در22 نوامبر سال 1990 استعفا داد و تاثیر ماندگار خودش را بر انگلستان و سیاست های جهانی بر جای گذاشت.

ساندرا دی اکانر:متولد 1930

هنگامی که اکانر به دلیل زن بودنش نتوانست در هیچ دفتر وکالتی کار پیدا کند،دفتر وکالت شخصی خودش را دایر کرد. وی که به سر سختی و محافظه کاری مشهور بود ،بعد ها سناتور ایالت آریزونا و قاضی در دادگاه استیناف آریزونا شد. در سال 1981 به عنوان اولین قاضی زن دیوان عالی کشور ،به متنفذترین زن ایالات متحده تبدیل کرد.یکی از سخنان مشهور وی این است: اقتدار من در دادگاه ،بستگی به اقتدار قضاوت من دارد،نه اقتدار جنسیت ام.

کلر بوث لیوس:1903-1987

نماینده برجسته حزب جمهوری خواه، لیوس به نمایندگی کنگره ی امریکا انتخاب شد و به عنوان اولین سفیر زن ایالات متحده در ایتالیا و برزیل مرز ها را شکست. وی نمایشنامه های متعددی از جمله "زن ها و بوسه شب بخیر پسر ها" و همچنین کتاب های دیگری نگاشته است. وی در سال 1983 موفق به دریافت مدال ریاست جمهوری آزادی گردید.

وی می گفت: چون زن هستم باید برای موفقیت تلاش خارق العاده داشته باشم.اگر شکست بخورم هیچ کس نمی گوید «او قابلیت لازم را نداشت» بلکه همه خواهند گفت:«زن ها قابلیت لازم را ندارند»

هیلاری ردام کلینتون:متولد 1947

هیلاری کلینتون پس از آن که از سال 1992 تا 2000 بانوی اول آمریکا بود،به ایالت نیویورک نقل مکان کرد و در آن جا به کرسی سناتوری دست یافت.وی در سال 2006 برای  دوره دوم سناتوری انتخاب شد. در سال 2008 از جانب حزب دموکرات به نامزدی ریاست جمهوری رسید و 18 میلیون رای به دست آورد و سر انجام به نفع باراک اوباما از نامزدی انتخابات کناره گرفت و سپس از جانب وی به معاونت ریاست جمهوری منصوب شد.

مری لیون:1797-1849

وی موسس اولین کالج مخصوص زنان در نیویورک بود.در سال 1837 مری لیون پس از سه سال مسافرت و جمع آوری کمک های مالی ، مدرسه علوم دینی ماونت هولی اک مخصوص دختران را در ساوث هادلی ،ماساچوست افتتاح کرد. هدف وی تامین امکانات تحصیلی هم پای بهترین کالج های موجود برای دختران مستعد بود. آن مدرسه ی دینی بعد ها به کالج دختران ماونت هولی اک تبدیل شد. مری لیون به عنوان سرمشقی الهام بخش به زنان قدرت داد تا قادر به کسب موفقیت های روشنفکرانه و غیر سنتی شوند. همیشه می گفت جایی برو که هیچ کس نخواهد رفت و کاری بکن که هیچ کس نخواهد کرد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۳۰

نظرات  (۴)

سلام
خوندن مطلبی با عنوان تو مهربان بـاش... تو وبلاگ محض یار
خالی از لطف نیست
التماس دعا
پاسخ:
سلام

چرا فقط درباره زن ها مطلب میزارید؟

چرا فقط درباره زن ها مطلب میزارید؟

پاسخ:
راستش ترجیح میدم بیشتر درباره زنان تاریخ پست بزارم چون در سایر وب ها کمتر درباره زنان مطلب دیدم البته وبلاگ من فقط درباره زنان نیست و درباره مردان تاریخ هم پست قرار دادم 
بووووووووووووووووووووووووووم ب ترکوندین با وبتون
اگه دوست داشتین افتخار بدین به منم سری بزنین

پاسخ:
ممنونم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">