خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

دریچه ای به سوی تاریخ

خودم و خودش

زیر باران باید رفت ...
دوست را زیر باران باید دید ...
عشق را زیر باران باید جست ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است ...
هر کجا هستم باشم ...
آسمان مال من است ...
حنجره فکر هوا عشق زمین "مال من است....

طبقه بندی موضوعی

برج "ایفل"پاریس یادبود کدام رویداد است؟

دوشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۹ ب.ظ

برج ایفل را«آلکساندر ایفل»برای نمایشگاه پاریس در سال 1889 میلادی ساخت.این نمایشگاه،برای بزرگداشت «انقلاب فرانسه»که یک قرن پیش از آن روی داده بود،بر پا شد.انقلاب در سال 1789 میلادی آغاز شد؛وقتی که جمعی از مردم خشمگین به زندان باستیل در پاریس حمله کردند.در واقع آنان سنگ سنگ این زندان را ویران و زندانیان را آزاد کردند.اکنون در فرانسه سالگرد سقوط زندان باستیل،روز ملی و تعطیل است.

برج ایفل در میدان شان دو مارس و در کنار رود سن واقع در پاریس است.برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می شود،پر بازدید ترین و شناخته ترین بنای جهان است.

ساخت برج ایفل در سال1887 آغاز و در 31 مارس 1889 به پایان رسید.در آغاز برج ایفل برای نمایشگاه جهانی و به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد اما پس از ساخت،این بنا مورد قبول همگان واقع نشد و 300 نفر که در بین آن ها می توان از امیل زولا،گی دوموپاسان،شارل گارنیه و آلکساندر دوما نام برد،به ساخت برج ایفل شدیدا اعتراض کردند.ساخت برج ایفل دو سال و دو ماه طول کشید و 850 نفر در ساخت آن کار کردند.

این برج از هجده هزار و سی و هشت قطعه ساخته شده است و برای اتصال آن از دو و نیم میلیون پیچ مهره و میخ پرچ استفاده شده است.ارتفاع این برج324 متر است که در زمان ساخت مرتفع ترین برج جهان بوده است.

وزن برج ایفل بیش از ده هزار تن است که حدود هفت هزار و سیصد تن آن فولاد است.

طرح اولیه ی برج ایفل

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۲۰

نظرات  (۳)

۲۰ مرداد ۹۳ ، ۲۱:۱۷ سهیلا (کاتارسیس)
برج ایفل همیشه برام جذابیت داشته. بابت اطلاعات مفیدی که در وبلاگت منتشر می کنی سپاسگزارم. 
پاسخ:
من که شیفته ی برج ایفلم.
خواهش می کنم گلم
از حضور گرمت صمیمانه سپاسگزارم
زندان باستیل... یاد تاریخ دوران راهنمایی افتادمـ
خیلی جذابیت داشت برامـ
.
.
نشون دهنده نبوغ مهندسیه
پاسخ:
خوشحالم که خوشتون اومده
بله واقعا نشان دهنده ی نبوغ مهندسیه
از حضورتون سپاسگزارم
بعید هم نیست این همه آدم با ساختش مخالف باشن ! یک تیر برق عظیم و زشت ! که با همه اینها چهره ی دوست داشتنی ای به پاریس داده .
پاسخ:
تیر برق!
تشبیه جالبی بود
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">